Friday, January 02, 2009

Aku ingin kurus

huuu...ngeri tul ngan title blog ku kali neh. kisahnya aku dah bertahun2 berazam nak kuruskan badan aku yg comel ni, tp nampaknya semakin tahun ke tahun, berat badan ku semakin la bertambahnya...xder makna tul segala azam berkaitan kurus neh!! huwaaa!!

personally, aku ni quite determine orgnya. bila aku nak sesuatu benda, i'll go for it. aku usaha ler mcm mana sekalipun, ikut celah bedah mana pun...aku akan pastikan apa yg aku nak tu - blh tercapai. tp bila tiba bab nak kurus ni, aku sangat2 hairan bin ajaib serta pelik, kenapalah aku sentiasa tertewas ngan anasir2 luar yg selalunya akan menggagalkan misi diet aku!!

deep down inside me, aku yakin aku leh kurus balik mcm dolu2, sebabnya aku bukan dari kecik bersaiz comel mcm skrg. aku rasa badan aku start naik masa tahun akhir kat U, pastu keja...bermula dari saat itulah....berat badan aku sentiasa bertambah tanpa berpaling ke belakang lagik!!! huhuhuhuh.

ni tinggal beberapa bulan je lagi aku nak bergelar raja sehari. of course la semua org nak kelihatan cantik di hari bersejarah mcm tu kan. aku pun sama lah jugak. jadi, dengan semena2nya, azam tahun baru aku thn 2009 ni, salah satunya ialah - INGIN MENCAPAI BERAT BADAN UNGGUL!! wahhhhhh!!!

berjayakah aku??? hukhuk. aku pun cuak gak ni...yer la, skrg berat aku dah hampir nak cecah 80kg. igt senang ke nak hilangkan separuh dari 80kg tu??? oh tidak...mustahil akan tercapai. jadik, aku target dpt 60kg pun ok lah kot.

what i need to do ehs? jgn makan nasik? larik setempat smpai kejang kaki? semalam dpt email pasal cemaner diet trainer si oprah tu train her...so aku nak try cara tu la kot. (see, still ad akot tu..huhu)

aku windu nak jadik kecik molek mcm dolu2...hukhuk.

ni masa umur 18
ni lak 17 yg terbang ni 18 gak

had ni masa dah 24, tahun 2004.
skrg dah mcm gini haaaa.... tp ni last 2 years tau, Sept 2007. masa ni 70kg, skrg dah skit lgnak cecah 80kg. huwaaaa!!!!


sekian entry menyampah dari aku. serius, aku tul2 nak kurus demi hari bersejarah aku tu. Semoga semangat nak jadik cantik berseri di hari bahagia akan menguatkan diri aku ni tuk bertahan ngan azam nan satu itu.

10 comments:

Najihah said...

xpe yang.. mu masih ada aku..uwaaaa...

mrs redzuan said...

yer...aku masih ada mu. tp mu ok agi na, x gemuk lg eh....cute je lg. hehe.

LYS said...

tekad azam kite setiap awal tahun sama kak..ahahahhaa..tercapai pon idak..!!

basburokklang-banting said...

kite serupa la kak ya..sesungguh'y lemak2 itew sgt suke pd kite..

Sara said...

k sawa pung.. puas b'diet kang mengandung beranak lg.. pastu kembang lg.. adehhh.. penat laa camni

mrs redzuan said...

cik kiah, naz & kak sara - sama2lah kite berjemaah juga dlm usaha merampingkan perut yer...ahahahaha. welcome to d club!! ngeeee

parkmeon said...

asalkan x memudaratkan kesihatan, go ahead.

tp ada jugak lelaki yg suka wanita berbadan besar. Apa kt Mr. Redzuan? Kak ya bdn besar pun still nampak kiut gitew..

Benedict Bernard said...

diet?

feeqa said...

nk kurus, meh la ushar blog sis...gerenti x nyesal... x susah pn...kurangkn 3kg 1 mggu pn boleh..
xde pn kerap buang air besar, penurunan berat bdan yg smooth dan selesa...
http://www.udecided.blogspot.com

Anonymous said...

Nak kurus??
kak xperlu berlapar, xperlu mkn ubat2 atau supplement.
Sya ada cara untuk kak, xperlu modal beratus2 atau lebih...

Boleh sms atau kol saya..
mad 0195905592 (selangor)

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com