Friday, December 12, 2008

December Checklist - Update 2

Personal:
  1. Kereta - done
  2. PTPTN - done
  3. PB - done
  4. Mak+Ayah - done
  5. Insuran - done
  6. Marvel - done
  7. cc - done
Together:
  1. check EPF - done
  2. booking rumah sewa - done
  3. confirm rumah
  4. confirm mak andam + pakej
  5. confirm photographer - done
  6. beli baju nikah + sambut menantu - done
  7. beli brg hantaran - done
  8. beli kain langsir

YES! akhirnya aku dah settlekan ansuran bulanan keta and ptptn. cuma yg x bestnya, bila aku check penyata online ptptn aku, masih x update lagik payment yg aku buat tu. dlm akaun aku mmg dah tolak dah duitnya...ni wat aku sakit hati dan pening kepala ni. kalau ofis ptptn tu depan umah aku senang gak la aku nak berurusan. menyusahkan betul la, nanti kang alih2 ckp aku x bayar lak! kalo buat cmm tu kat aku, tengok la...aku mmg la xblh buat apa2, tp korang tanggungla azabnya kat akhirat yg kekal abadi nu nanti!! dah la selama bertahun duk bayar, baru gerak sikit je...asyik duk poww aku RM40+ sebulan!! aku kalo nak citer mmg sakit hati tahap giler babas la kat ptptn ni...mmg cekik darah org betul lah! hutang aku jumlahnya 21000, tp setelah dibayar balik selama beberapa tahun ni, baki hutang aku 20ribu lebih lg..tak ke sakit hati??? secara kasarnya aku dah bayar hampir 3ribu dah, tp tengokla bakinya seolah2 aku baru bayar x cukup seribu pun....sangat mencekik darah,kan???? takper...Allah ada!!

Esok nak guna duit lg, nak gi confirm pakej kawen aku tu, mestila nak kena bayar deposit. adusss!! botak kepala den camni haa...tu la, nak sangat kawen!! rasakan!! ahahaha...

Umah sewa pon x settle lg ni. Memula plan nak beli rumah, tp rasa mcm kelam kabut pulak..time ni la nak kawen, time ni la nak beli rumah..cemano?? huhuhu...xperla, beli rumah later la...biar keadaan da x kelam kabut..baru leh pikir pasal tu lak. Tp, umah sewa pon bukan senang nak dapat skrg ni. Aku kalo blh nak duk umah teres setingkat je. xnak la duk umah semi D ke umah 2 tingkat ke...besar sgt utk nak duk berdua je. Tp tu lar...susah tul nak dpt! dah la sewa mahal. Idop kat kerteh ni lebey kurang je ngan kat KL..cuma x sibuk mcm KL je, bab kos sara hidup, mmg xbyk beza pun!!

next 2 weeks, aku mebi akan ke KL la, early January pun kena gi KL, offshore pon nak kena visit, aku hutang 3 locations lg ni....byk keluar, maksudnya...ada la duit lebih selain basic gaji bulan2...hehehe. xbyk pun..tp still ada lebih skit2, kire ok la kan.

Ari ni, adik pmpuan aku dah balik ke kolej kat kedah nu. makin berkurangler anggota kuarga aku. nanti bila dah buka sekolah..lagiii lah berkurangan ahli kat umah ni. Thn depan mencabar skit wat mak ayah aku. Adik bongsu aku amik UPSR, yg second bongsu amik PMR and 3rd bongsu thn akhir matrikulasi. sumer nak pakai duit tu, yuran exam la..buku2 la..kalo xder aral apa2, adik yg matrik tu akan daftar ke U somewhere in July 09. Aku ngan adik aku kawen May and June. Mmg mak ayah aku dah pening kepala sangat tu, mcm mana nak manage duit betul2, budget betul2..supaya boleh cover utk semua dgn 'tiada hutang'.

setakat aku termampu, aku akan tolong mak ayah aku...hai..dunia zaman sekarang, xder duit...seolah2 hidup ni tiada ertinya!!

2 comments:

LYS said...

saya ngan ptptn tu wat bodo jerk..abes deg ni baru pikior camne nak bayar...hahahhahaa..

tak hutang kang tak mampu plak...dh hutang...adeh payoh tul nak bayar...

Najihah said...

sangat mencabar minda aku membace entri neh.. seakan2 terase di perut aku jugak.. insyaallah, arap2 rezeki bertambah sbb dh niat nk tolong mak ayah, di samping tu, rezeki kawin pon msti ade.. amin..

aku? adehhh..

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com