Saturday, October 03, 2009

deco deco decoooo

hoyayyyy!!!!! akhirnya aku blh mentenet dan jejak blk kawan2 tenet aku yg sgt2 dirindui sekali...huhuhu. serius, zean rinduuuu giler ngan korang sumer (u know who u r, heheh)

aku baru jer berjaya memiliki sebuah berukband, life agak miserable sekejap tanpa talian hayat yg satu ni...hahahha. aku mentenet dgn keizinan laki ok....

naper laki? naper dah bukan en.suami? ermmm, aku peratikan dah ramai sgt isteri2 yg gunakan kata ganti nama en.suami buat suami masing2, jadi aku selaku anak terengganu jati terasa ingin mgunakan laki sbg ganti nama utk en.suami aku. hehe, walau bunyiknya mcm kasar, mcm ganas...tp hakikatnya org sini mmg guna kata nama laki utk suami.

cth: "laki mung pah mana xdok dumoh, keja ke?" maksudnya, "suami kau ke mana x der kat rumah, kerja ke?"

hehehe....begitulah contoh penggunaan perkataan laki, yg sebenarnya sama je masudnya ngan perkataan suami. hikihk.

herm, laki xder kat rumah ni, dia bekerja mncarik sesuap nasik hari ni. aku sepatutnya menyambung keja2 umah yg xsiap lg dari semalam....tp tetiba teringat nak update blog yg da bersawang ni. blog ni pun kena kemas gak kan....ekekekke.

aku skrg da duk umah sendiri. time aku ngan laki gatal2 decide nak nikah last year, time tu jugaklah aku gatal2 nak beli rumah. hehe, hasilnya...bulan 5 kiteorg nikah, bulan 8 da blh duk umah sendiri. umah aku belu ni umah lama jer, umah org. usia umah ni pun dah agak lanjut dah...tp aku suka umah lama pasal besar...xderla bersegi2 mcm umah skrg. dapur pun besar..yer la, aku ngan laki masing2 punya family besar...sesekali berkumpul...xderla berhimpit. kalo umah skrg, aku peratikan dapur, bilik, hall sumer agak kecik. aku maksudkan umah teres la ni, pasal aku beli umah teres gak...hehe, xleh la nk compare ngan umah pesen lain...yer dok?

walaupun da pindah masuk umah ni dr bulan 8, tp still aku x siap2 lg mendeco umah ni. sungguh aku tidak kreatif mendeco rumah..hahaha. tingin jek nak panggil cPG dtg mendeco umah buruk aku ni...ehehe. lagipun, aku kawen n beli rumah dalam masa serentak, jadik kewangan aku dan laki da agak kurang mengizinkan utk kiteorg berhabis mendeco rumah lak. cukupla dgn ada apa yg asas je dulu, itupun carik yg sehabis murah.

Alhamdulillah...aku dan laki setuju ngan 1 benda iatu tidak suka berhutang. jadik x kisahlah barang2 umah yg kiteorg beli ni x segah mana atau semahal mana...janji sumernya cash dan x perlu pening2 nk byr hutang.

nantila bila umah dah 'nampak rupa' skit, aku post la wat tatapan korang yg jauh dimata...yer la, nak dtg bertandang bukan dekat kan..tp kalo nak dtg gak.....seluas laut china selatan aku tadahkan...hehehe.

oklah...aku nak sambung aktiviti kemas walking wardrobe aku (hahah..perasan). kang laki balik bising lak baju2 sumer x berkemas lagik. dah sah2 dia akan tuduh aku ralit ber mentenet...hikhik.

wat kawan2 seperjuangan, ada masa nnti zean gi jenguk n tinggalkan jejak kat blog korang k. winduuuu giler nak tahu citer korang ni...sungguh!!!!

ok...jumpa lagi yer.

4 comments:

LYS said...

kak yaaaaaaaaaaaaaaa...
rindu serindu rindu nya gaks nie...
masuk sini tuan uma asek takde jek...kekeke.. aper cer?

*muahhhhhh kiri kanan..*

mrs redzuan said...

@linda - windu linda gaks...
citer byk sgt nk citer...tp satu2 yer. penat hakak nak menaip..hehe.

mwahhh...salam polok cium!!!

Ahkak Geli said...

aku seringkali menggunakan perkataan "tok Laki"

parkmeon said...

muahh sekali kak ya, cik kiah dan cik geli...

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com