Thursday, October 22, 2009

jarang sungguh dpt kesempatan ni...

aku bukan malas blogging, tp sungguh susah nak dpt kesempatan berblogging sekarang ni. bila dah ada kesempatan ni, sememangnya aku xkan lepaskan peluang. aku g jenguk n tinggal jejak kat blog kawan2 dulu td sebelum wat entry ni. uihh, da jauh aku ditinggalkan keretapi kawan2 aku.

sejak da kawen ni, hidup makin bizi. keja kat opis musim2 akhir tahun ni pun of course lah bizi. blk ofis pun asyik lewat je, laki lg dulu smpai rumah dari aku...kesiannn kat laki.

aku skrg agak down bila sebut pasal keja ni. sebabnya aku mmg dah confirm xleh absorb tuk jd staff kat company aku keja skrg ni. reasonnya ialah aku ni siblings yg ke-3 in the company, so aku di reject! huwaaaa...hearsay yg aku dengar tu rupanya benar. jadi aku remain as contract staff saje lah. xperlah...xder rezeki aku nk join company ni.

aku sabar selama ni keja ngan company ni pasal aku nk join permanent. kawan2 aku yg lari dr company ni gi join exxon dah kaya raya skrg, gaji da cecah 5 angka sebulan. aku gak yg masih disini..hukhuk. kalo aku tahu nasib aku mcm ni, harus aku join je gerombolan kawan2 aku ke exxon dulu.

tp xper lah...mungkin ada hikmahnya disebalik semua ni kan. lgpun as long as aku masih dlm industri ni, aku yakin ngan market value nya...cuma kalo blh aku xnak berhijrah ke KL, biarlah org byr 5 angka sekalipun...aku nak dekat dengan laki dan keluarga.

8 comments:

Anonymous said...

Tu la lame giler x dgr citer psl kak..

takpe kak, rezeki ade kat mn2... Insyallah..

LYS said...

solehah nye die~~

mrs redzuan said...

@cT: betul3, rezeki ada kat mana..kite cuma tinggal kena usaha n bertawakal lah, insyaAllah.

@MK: kawen baru 6 bulan, sgt lah solehah lagi...hikhik.

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

alahai zean...

abg..kak ipar..adik ..semua under perto..

Aku jugak la yg bukan...tp bersukurlah dgn apa yg ada..kan..

Sawa said...

sian zean.. ada hikmah di sebalik apa yg t'jadi tuhh. sabor ehh

mummy_icha said...

naper x nak maghi kl?bwk le smua2 maghi sini.oghe laing yg duk keja kuli sibuk nok maghi,dio pulok tok mbuh. ni dah kwin 6 bulan, dah ada tana2 nk dpt org ketiga ke?(baby)

mrs redzuan said...

@needa: bukan apa, keja contract ni rasa x secure..itu je. tp kalo da xder rezeki nk wat cemano, i bersabo je ler..hehe

@k.sawa: harap2 begitulah...

@che lin: kite x suka KL, ehehe. lgpun keadaan xmemaksa lg utk berhijrah ke sana..jd stay sini je la. herm, xdak rezeki lg la nk dpt bb. huhu

nurhasuna khalid said...

kak yan...dah confirm ek sibling tak ley more than 2? yang lebey dr 2 org tu kena wat per? risau dah saya~

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com