Friday, November 13, 2009

another 1 week....

maka genaplah setengah tahun aku bergelar bini org. herm, kami masih berdua, belum ada tanda2 nak jadi bertiga lagik...hehe. belum ada rezeki lagi nampaknya. aku ok je, laki pun ok je. laki hari ni keja...haihhh, laki ni asyik keja je. sian aku kena tinggal sorang2 kat umah, hukhuk.
takperla, aku faham ngan corak keja laki. lagipun, dia nak carik duit lebih...byk perancangan masa depan yg kiteorg laki bini dah create. utk merealitikan sumer perancangan tu haruslah kena ada duit. so, kena rajin keja carik duit dan pandai guna duit. JIMAT CERMAT itu adalah sgt perlu...huhuhu.
pagi ni x sempat masak sarapan...bangun lewat, syok sgt tido time ujan2 mcm neh. takper...nanti tengahari aku masak utk laki. ada udang ngan ikan dalam peti...nak masak apa la gaknya ek? huhu. jap lg godek je la resepi masak udang...sonang citer.
so far laki x kisah aku x selalu masak. pagi da mmg x sempat, tengahari makan sendiri2...malam lak kiteorg x makan heavy. so, hari minggu je la masa tuk manjakan perut laki ngan air tangan bini.
laki prefer mkn kat umah, JIMAT katanya. so, stok makanan mmg selalu ada lah...senang time nak makan masuk dapur and sediakan saje. jemput2 pun jadik, laki x cerewet sgt. masak nasi, goreng ikan ngan sayur goreng pun x jadik masalah pada dia.
selain jimat dr segi pemakanan, laki pun ajar aku jimat dari segi pemakaian. dia x suka sgt aku ikut arus trend. aku ni xderla jenis bergaya sgt pun..so, tade masalah sgt lah. bila aku ckp satu hari aku nak belajar jahit baju...dia suka sgt. sekurang2nya xpayah dah upah utk baju kurung. yerla, upah sepasang baju kurung paling kurang pun 25 ke 30 ringgit skrg ni.
mcm barang2 dalam umah ni, kalo ikutkan aku....mcm2 benda aku nak beli. tp laki aku rilekkk je. bg dia cukupla ngan apa yg basic je, tu pun janji ada je. asalkan rumah kemas, bersih...da nampak cantik. hehe.
hermm...so, selama hampir setengah tahun duk bersama laki ni, aku rasa ok-ok la. takde byk menda yg blh buat kiteorg bermsam muka. merajuk skit2 tu biasalah. penyeri rumah tangga org kata..hehe.

1 comments:

Najihah said...

sejuk ati aku membacanyerh.. aku mcm biase, terlebih adventure hahaha..

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com