Tuesday, May 10, 2011

Lompat Kerja

Aku memulakan karier aku di tempat kerja aku sekarang ni dari tahun 2004 lagi. So, dah almost 7 years aku bekerja di sini. Berbagai onak duri, pengalaman pahit manis yang aku lalui sepanjang tempoh 7 tahun tersebut. Aku pernah apply kerja lain di jabatan kerajaan, tapi satu pun tak sangkut. Asyik dapat ujian bertulis je. Sekali je pernah dapat interview gomen masa aku apply for KPLI tahun 2004 kot. Jadi, pengalaman aku di interview adalah sangat sedikit, iaitu hanya 2 kali sahaja sepanjang 7 tahun ni.

Beberapa hari lagi, aku bakal mencipta pengalaman baru, pengalaman di interview. Perghhh…nervous gila tau!! Huhuuhu. Kawan-kawan seangkatan aku dah ke mana-mana dah. Ada yang ke Melaka, ada yang ke KL, ada yang ke Serawak..merata ceruk dah. Aku je yang masih setia disini. Bila aku dapat tahu ada kekosongan kerja di sebuah company ni, aku tetiba terbuka hati nak apply kerja tersebut. Akhirnya, aku dipanggil untuk di interview.

Aku tak pasti sama ada aku betul-betul nak lompat kerja ke company lain atau aku masih ingin terus setia di sini. Sejujurnya aku tak pernah terfikir untuk lompat-lompat kerja ni, walaupun aku bekerja contract basis sahaja. Yang pasti, walaupun aku masih tiada keputusan sama ada ingin lompat kerja atau tak, aku tetap akan attend interview tu dulu. Mana lah tahu interview tu aku tak lulus pun kan…ekekeke. Kalau lulus interview, baru lah aku akan fikirkan baik buruk lompat kerja neh as aku takde masalah besar sangat kat tempat kerja aku sekarang. Tak puas hati sikit-sikit tu biasa lah. Aku assume kat mana-mana pun sama je tu, tak puas hati adalah penyakit yang boleh datang pada kita bila-bila masa dan di mana-mana sahaja, hehehehe.

So, soal sayang nak tinggalkan tempat kerja yang dah hampir 7 tahun aku bernaung ni, ataupun soal bagus tak tempat kerja baru nanti…tidak akan difikirkan lagi buat masa ini!! NOKTAH!! Hehehehe.

.

1 comments:

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Xean... nida pon..nak pegi cumany lain x nak jadi vendor dah tp x gak dapat.. uhuhu...

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com