Sunday, May 09, 2010

dalam dilema

Kenari masih bersama aku. Aku ingatkan keputusan aku dah muktamad, tp sebenarnya masih sangsi dan was-was. Dah nak pergi kuantan semalam, tiba2 ada kawan laki adjust waja dia. so, skrg kiteorg masih berfikir2 nak let go kenari atau waja. ikutkan selesa, mmg lah waja lebih selesa. tp kiteorg pun dah plan lg setahun dua nak pakai kereta lain, jadi nak jugak ada 1 kereta kecil. Kenari kereta aku, waja kereta laki. Tauke kat kuantan bg masa seminggu saja utk fikirkan...dan, sehingga ke pagi ni, masih tiada keputusan!

semalam masa ambik kereta ayah, bukan main ceria lg aku tgk wajah mak dan ayah aku. mak cakap, dah 50 tahun lebih baru blh pakai kereta sendiri...serius sedih beb! kalau korang dari keluarga berada, mungkin x rasa apa2 la.

since x jadi tinggalkan kenari kat situ, ayah bg kunci kereta baru pd laki and suruh laki bw kereta tu. biar dia dan mak bw kenari. kata ayah, belum biasa dengan kereta tu. aku dan laki naik kereta baru ayah sampai lah ke sungai ular. brenti makan and lepas makan terus suruh ayah bawa kereta baru dia tu dgn mak. aku ngan laki tukar naik kenari lak.

ayah terus balik ke rumah, aku lak singgah kemaman dulu nak beli bakul baju baby utk adik ipar aku. dah janji nak hadiahkan untuk dia. cari dekat anakku x der la pulak. nak cari kat kedai lain mcm x sempat je sbb dah malam. last2 call kawan kat Paka, minta tlg dia belikan dulu and kiteorg gi ambik barang tu kat paka. mujurlah ada, dan ada kaler biru lak tu, syukurrr!!!

lepas ambik bakul baju baby ngan kawan aku, terus blk rumah mak sbb nak bg barang tu pd mak. nanti senang adik aku blk ambik. duduk sekejap je rumah mak sebab dah mlm. masa nak balik salam2...salam mak dulu, pastu salam ayah. terkejut aku sbb ayah peluk aku, ayah cakap "terima kasih byk2 kak ya bg ayoh pakai kenari..dekat setahun doh bg ayoh pakai, kak ya byr bulan2...terima kasih la byk2". aku just "alolololooooo". Family aku bukan western oriented, salam peluk2, cium2 pipi bukan culture kiteorg. kiteorg just salam and cium tngan je selalunya. jadi aku sgt terkejut ngan pelukan dr ayah aku tu.

dalam kereta on the way blk ke kerteh, bermulala drama air mata. laki gelakkan aku..huhu. tp serius beb - perlu kah ayah aku berterima kasih??? jasa dia membesarkan aku, menyekolahkan aku sehingga kau berjaya hari ni lagi besar sampai tak terbalas rasanya, kan?? meleleh lagi airmata aku ni ha...aduiiii.

mak dan ayah - kak ya sayang mak dan ayah sampai bila2. u r the BEST!!!


0 comments:

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com