Sunday, February 06, 2011

esok dah keja weyyy!!

huwaaa...sangat tak gembira sebab cuti dah habis, esok dah kena start keja semula, huhu. walaupun menghabiskan masa cuti mostly di rumah sahaja, tapi cuti itu adalah tetap seronok!! kebizian laki yang terpaksa bekerja pada hari cuti membuatkan aku stuck di rumah sahaja, hahah. jadi, aktiviti yg berjaya dilakukan hanyalah mengemas rumah dan main masak2, hehe. tapi, dalam2 laki bekerja tu sempat jugak la menjenguk adik aku dab keluarganya di gebeng sekejap. sempat juga menjenguk tanya khabar mertua sekejap. sempat juga bermalam 2 malam di rumah mak ayah aku dan sempat jugak jalan-jalan ke rumah nenek aku, Tok Mek di bukit bading. last sekali ke bukit bading ialah pada raya puasa lepas, dah agak lama la jugak tu, kan. time ada masa mcm ni la blh ambil kesempatan untuk jenguk orang tua. paling best bila tgk reaksi tok mek yang happy sangat2 ngan kehadiran kiteorg tadi.

ni tak tau nape mata kental sangat tak ngantuk lagi masa ni, biasa dah selamat ni. agaknya sbb semalam pun tido lewat kot. ralit tgk cerekarama kat tv3 semalam..tgk sampai habis, tu yg lewat tido tu. uii..citer semalam mmg bikin panas la, geram jek tgk lakonan elli suriati masa dia jadi anak derhaka tu...menjadik lakonan dia, sampai sangat benci la aku kat watak dia malam tadi tu. haihhh...mintak jauh la sikap mcm tu, nauzubillahh.

aku pernah terbaca atau terdengar, tak pasti pulak..pasal suami dan isteri kena sematkan rasa sayang dan cinta pada pasangan masing2 setiap hari. antara caranya ialah..sentiasa lafazkan kata2 "saya sayang isteri/suami saya" pada diri sendiri setiap hari. aku rasa cara ni kena praktikkan jugak bagi menyemarakkan kasih sayang pada ibu bapa kite jugak, kan. apa salahnya kalau cakap jugak pada diri sendiri "saya sayang mak dan ayah saya" setiap hari selain "saya sayang suami/isteri saya", betul tak? hehehe...

ok lah, melalut dah ni..cukup lah dulu mengomel. esok dah nak keja...sebelum tido ni nak kena lafaz "saya sayang keja saya" gak agaknya, baru ada mood nak keja esok kot. mana lah tahu kannn...heehhe.

chioww...

2 comments:

Juli.Zakaria said...

kalo cakp saya sayang keje sokmo2, tup tup jadik fp mula..naisssss~

mrs redzuan said...

hahaha..takde maknanya u.

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com