Monday, February 07, 2011

Yang penting niat...

Sebelum berhujah pangjang lebar pasal "yang penting niat" ni, aku nak bgtau ni...pagi tadi aku betul2 lafazkan kata2 "aku sayang keja aku" sebelum langkah keluar rumah utk pegi keja. Hasilnya...Alhamdulillah...banyak juga lah keja boleh settle walaupun masih dalam holiday mood, hehehe. Aku rasa mujarab jugaklah kata2 cinta tu, boleh lah praktikkan lg pasni. hehe..

Ok, selesai mukaddimah. Ni nak masuk pasal tajuk utamanya yer. Apa ada di sebalik "yang penting niat" ni ek? Aku kat sini takde nak citer pasal orang lain. Citer di sini adalah berkaitan aku, dia dan kehidupan, ececeyyy. Kisahnya, petang td aku tengok siaran ulangan awan dania, terus sambung ke episod terbaru awan dania tu sekejap td. Aku ni bukanlah follow sangat citer ni, tp setiap siri awan dania ni takdelah aku tak tengok langsung. kiranya walaupun aku tak follow every episode, tapi tak ketinggalan lah on jalan ceritanya.

Aku boleh katakan yang aku terharu la ngan perasaan cinta si benjy tu pada dania. Mungkin hormon jugak mempengaruhi emosi aku skrg ni...entahla, tapi seriously mmg susah la nak jumpa lelaki mcm tu kot zaman sekarang ni. Aku terlebih2 terharu masa scene padlock tadi. Aku terdengar laki aku bercakap2 sendiri, sayup2 je aku dengar, lebih kurang mcm ni la monolog dia tadi "kite pun nak buat macam tu kat bini kite, tapi kite tak pandai lah...rasa macam bukan kite kalau kite buat macam tu"

weyyy...aku terharu giler la dengar ucapan ikhlas laki aku tu. Dia tak maksudkan untuk aku dengar pun...dia bercakap sorang2 diri dia je. Aku akui laki aku mmg tak romantik, typical malay man. Namun aku tak kecewa pun bila laki aku tu bukan jenis lelaki yang romantik. Kehidupan kami masih bahagia dan mengikut cara kami sendiri walaupun kurang scene2 romantik berlaku..hahaha. 

Apapun, aku dah cukup tersentuh ngan kata2 laki aku tadi. Bagi aku, takpelah kalau laki aku malu2 meow nak berlaku romantik, cukuplah keihklasan dia tadi yang dapat aku dengar sendiri. Itu lah yang aku katakan "yang penting niat"...hehe

Buat suamiku - aku bangga kite menjalani hidup seperti pasangan dulu2 yang malu nak tonjolkan kasih sayang tapi sebenarnya sangat kuat perasaan kasih, sayang dan cinta itu terhadap pasangan masing2. tak perlu kite segan dengan cara kite kerana hanya kite yang mengetahui perasaan kite satu sama lain. 


p/s - saya sayang suami saya. :)

6 comments:

Benedict Bernard said...

aiyoo.. teringat dulu pasal follow up citer manjalara.. haha.

Juli.Zakaria said...

sweettttt uols~~~=)

Achiq said...

Tak romantik tak apa, yg penting dia syg kita & selalu dpt mengembirakan kita..

mrs redzuan said...

pg - hahaha. kuat tul pengaruh tv, kan.
jue - mmg suwittt...tq2, hahaha.
kak zai - betul, setuju sgt tu. Janji baik hati kan. hehe.

LYS said...

setuju sgt2..die tak tunjuk die romantik sbb die romantik bab lain agagaggaaa..

mrs redzuan said...

cik kiah - setuju ada makna la tu..hehehe. dah bersedia mental dan fizikal ke nak tukar status ni?
;p

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com