Monday, January 03, 2011

Important to do survey before buying any goods

Percayalah..memang penting survey dulu harga barang yg kite nak beli sebelum membeli, lebih2 lagi kalau barangan yang nak dibeli tu adalah expensive. Kisahnya semalam aku dan laki meronda2 bandar dungun untuk membeli sebuah LCD TV. Laki mmg sangat berminat utk memiliki brand TOSHIBA. Aku lak lebih kepada brand apa yg aku x prefer..aku x prefer LG & SAMSUNG. Tak tau la naper..tapi kalau 2 brand ni aku x nak beli.

Bajet aku adalah 2k sahaja. Nak carik LCD TV 40" dgn bajet 2k tu aku rasa mcm payah kot. Sbb so far duk survey harga tu dpt utk plasma TV saje. LCD TV mostly above 2k. Selepas menyinggah beberapa kedai, kiteorg akhirnya singgah di sebuah electric store yg dah pernah kiteorg pegi dulu masa carik fridge n washing machine. Bila tgk display LCD, aku rasa aku setuju ngan laki utk membeli TOSHIBA REGZA. Gambar sgt cantik lah compare to yg lain2. Ni pada mata kiteorg laki bini la..pd mata org lain aku xtau la kan.

Sembang punya sembang ngan tokei kedai, dia blh bg setakat 2300 with few free gifts. Aku pun mengajak laki beredar. Carik kat kedai lain lak. Kiteorg pun masuk Seng Heng. Ada SHARP AQUOS kaler putih yg sangat santek, price 2199. TOSHIBA xder display, stok pun tade, kalo nak kena order. Bila tnya price, kata adik salesgirl tu harga member Seng Heng adalah RM1999 utk toshiba regza 40" model yg sama yg kedai sebelum tu bg RM2300. Byk tu beza, byk leh jimat. Jadi, sesungguhnya survey lah duru sebelum membeli...hehehe. (pesanan penaja neh)

Aku pun apa lagi, 1999 dah mmg within bajet aku dah tu, LCD pilihan hati lak tu. Tanpa berlengah terus renew membership RM12. Tak sabar nak tggu tv mcm kat bawah ni smpai ke teratak kiteorg ari rabu ni, hehe. Tak sabar jugak nak deco ruang menonton...hihihii. EXCITED!!

2 comments:

Anonymous said...

Pasni kak ya n hasben x kuar umah la mengadap tv jer..huhu

mrs redzuan said...

adeq - keterlaluan sugguh kalau sampai begitu sekali...hehehe.

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com