Saturday, January 29, 2011

menghilangkan penat @ home sweet home

Badan penat giler balik dari Langkawi, huhuu.... touch down di airport Kuantan dah hampir pukul 11 malam, exhausted giler dah time tu. Adik ipar datang ambik kiteorg, otw blk umah mertua sempat gak lg menyinggah makan...lapor beb! perut kena jaga!! hahahaha...

Kiteorg memang tak terus balik rumah, yer la...umah mertua lebih dekat, on the way je pulak tu, takkan la nak terus balik kerteh kann...apa pulak kata si mertua nanti. Esoknya MIL ajak pegi umah datuk saudara yg sedang sakit, so pegi lah menjenguk sekejap. Petang lak g berjalan2 umah nenek dan mak saudara sebelah laki, gi bahagi2kan sedikit ole2 dari Langkawi. Byk gak la berhabis tang ole-ole ni, maklumlah keluarga besar..hehe.Sikit2 sorang pun takper lah, janji ada tanda ingatan, tak gitu?

Dah petang barulah balik Kerteh, laki dah tak larat sangat dah, pertengahan jalan tukar driver..aku lah yg kena drive sampai Kerteh. Riiindu ngan umah jangan cakaplah, hehe. Duk la bergolek2 menghilangkan kepenatan ni ha. Tak lama abg aku call, katanya ada di Kerteh dan nak menyinggah ke umah aku. Umah mmg tunggang langgang la, tak sempat nak kemas pun...bag2 dari Langkawi sumer masih bersepah kat depan rumah, hahaha....

Aku kononnya nak mulakan aktiviti laundry after abang aku dan family balik..tapiiiiiiiiiiiiii.................katil lebih ada aura berbanding mesin basuh! hahah....jawabnya, pagi ni lah baru aku wat keja men dobi. Ni tgh tggu abis laundry, nak ke umah mak aku lak. Mak aku pun mesti di beri ole2 panas dari langkawi jugak, tak nak lah dah sejuk basi baru nak bagi, kan!! hehehhe...

tunggu ye mak, jap lagi anakanda sampai! 

p/s - nasib baik aku dah apply cuti untuk esok, kalau tak...mmg melepek la di ofis, penat..penat..PENATTT!!

5 comments:

Benedict Bernard said...

i only bought chopstick during my langkawi trip..

Lynn said...

mekasih ole2..hehheh

Juli.Zakaria said...

ooo cuti kerrr esok..orite

Ju Zie said...

slmt pulang!

mrs redzuan said...

ben - ok la tu dr x beli apa2, hehe
kak lin - sama2...
jue - cuti la jue, penat badan nok keja.
jue Z - selamatttt...hehe

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com