Saturday, January 22, 2011

Sleeping Beauty

Mata macam sudah mau pejam, tapi ku paksa jua supaya tidak terpejam lagi. Baru pukul 9.45 kotttt...apa lah mata ku ni!! hehe.. Aku dah biasa tido awal, tu pasal la bila hampir pukul 10pm jek, mata pun mula la layu. Dulu masa zaman student, takde nye nak tido awal cenggini. Selagi belum 1,2 pagi...selagi tu la tak ngantuk, kadang2 terlajak gak sampai 3,4 pagi baru tido. Awal2 kerja dulu, aku ada masalah ngan timing tido ni. Dah terbiasa tido lewat, jadi mmg tak la nak tido awal, kan. Aku tade menda pun nak buat malam2, housemate aku geng tido awal..tinggal la aku sengsorang bersengakang mata tak tau nak buat apa. Sudahnya aku angkut pc gedabak aku zaman belajar dulu ke umah sewa. Dulu laptop mahal gile, x mampu nak beli..so, dpt beli pc gedabak tu dah seribu syukur dah. Bila ada pc kat umah sewa aku tu, baru la aku ada 'keja' skit nak buat malam2. Bukan mentenet tau...sebab masa awal2 keja dulu aku x mampu nak byr bil streamyx ni. broadband lagik laaa tak mampu kan.

Jadi, apa yg aku buat ngan pc tu? Nape beriya sgt aku angkut pc gedabak aku tu ke umah sewa aku? ahaaa...sebabnya ialah...pc aku byk games kat dalam dia. Gigih aku main game setiap malam smpai lewat malam tau...tak ingat lah berapa lama aku bertahan macam tu.. Tapi, lama2, aku perasan mata aku dah tak tahan sangat nak berjaga malam. Jadik la mcm sekarang, pukul 10pm jek aku dah ready nak masuk tido. 

Kalau siang mmg aku jarang tido. hari bekerja mmg langsung tak tido siang la. hari cuti pun sangat jarang la aku tido siang hari. Kalau tertido sekalipun, mesti tak lama..tak reti aku nak tido siang lama2. Kalau dah badan letih sangat mungkin la lena lebih skit kot.

Tido ni penting, kan. kalau terkurang tido kan bermasalah pulak. Terlebih tido pun masalah jugak, hehe. Aku kurang gemar kalau waktu tido aku terganggu. Tahun lepas, masa neighbour aku nak kawenkan anak dia..mak aiii....sabar jek aku! lama jugak la tido aku terganggu dek bunyi drill kat umah dia. Aku tak faham nape harus nak drill memalam buta, siang2 tak nak buat!! Dah la tu, start keja pukul 10 malam ko, awal2 tade lak bergerudi bagai...mmg mengganggu ketenteraman awam betul lah..haihhh....ni la boleh org cakap tak semua orang tua tu betul, tak semua lak orang muda tu tak betul. Pernah satu malam tu, bunyi drill berhenti setelah aku terdengar telefon rumah dia ringing. Aku rasa ada orang call dan mengadu kot. Tapi malam esoknya buat lagi. Berminggu jugak la aku bersabar dengan bunyi bising tu. Itu lah dia kisah orang tua yang excited nak kawenkan anaknya sampai tak hiraukan jiran tetangga! Mudah2an aku dah tua2 nanti bila nak buat kenduri kawen anak..aku akan ingat la kisah ni tuk dijadikan pedoman...semoga aku lebih prihatin pada jiran2 aku, hehe. Semoga Allah panjangkanlah umur aku...kurniakan zuriat buat aku..boleh la merasa pengalaman tu kan.

ok lah, nak mengarut ke mana2 dah aku ni. sembang bab tido jek tapi dah over the limit laks. haha. Time tido aku dah ni...aku beransur la dulu gayanya...hehe.

nitey nite~sleep tight!

0 comments:

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com