Saturday, January 01, 2011

Semangat 2011

2010 dah sehari meninggalkan kite semua. Tahun baru biasanya sgt sinonim dengan azam. Semua org sibuk bercerita tentang azam baru masing2. Sama la ngan aku jugak..hehe, x nak kalah tau!!

Azam aku tahun ni nak meminimumkan expenses, sebab ada byk wishlist berbentuk material yg nak dicapai tahun ni, insyaAllah. Antara material yg aku idam2kan tercapai tahun ni adalah LCD TV 42" beserta meja hiasannya seperti ini contohnya yermeja makan marble seperti di bawah ini

dan aku juga berniat nak expand rumah sikit lg rumah kecik kami laki bini tu, huhu.

Mcm mana aku nak meminimakan perbelanjaan tu tak tau la mcm mana...income kami suami mcm takde pertambahan je, income aku lak x pasti lagi. kalau ada increment ALHAMDULILLAH.

Antara yg terfikir di benak fikiran ni adalah....aku nak lebih rajin memasak tahun ni. Tang makan ni mmg byk jugak duit dibelanjakan, jadi kalau rajin masak dan selalu mkn kat umah mungkin akan memakbulkan niat nak berjimat tadi, hehe.

Ok, cakap pasal masak, hari ni ada aku masakkan puding roti karamel. cubaan kali pertama ni, huhu. sekali masak dua kali terus hari ni..ekeke, semangat punya pasal.

ni 1st attemp. karamel terlebih masak..hangus lain mcm jek, rasa pun jadik pahit, huhuhu.


yg ni pulak 2nd attemp. haaa...baru la semenggah sikit. hehe. rasa pun sodapppp!!!!

SEMOGA TERTUNAI LAH AZAM 2011 YG MULIA INI, hehehehe.

0 comments:

Popular Posts

 
Copyright 2009 aku, dia dan kehidupan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com